piątek, 30 lipca 2010

AROMATYCZNY SERNIK NA HERBATNIKACH


Moja mama bardzo często piecze serniki, więc postanowiłam nauczyć się czegoś nowego :)wyszło go dużo, na kwadratową tortownicę o boku 26cm, a wysokość sernika to nieco ponad 5 cm.






Składniki:
-6 jajek
-5 opakowań twarogu tłustego
-1,5 szklanki cukru
-1 opakowanie budyniu waniliowego
-skórka starta z 2 cytryn
-kostka masła
-2 duże opakowania herbatników

Ewentualnie na polewę: tabliczka mlecznej czekolady.


Przygotowanie:
W rondelku stopić masło. Oddzielić białka od żółtek (białka nie będą potrzebne). Do miski z żółtkami dodać 1,5 szklanki cukru i ubić mikserem na gładką masę i dodać startą skórkę z cytryn (oczywiście wcześniej wyparzonych)oraz budyń, który sprawi, że cała mieszanina będzie się 'trzymać'. Twaróg zmielić w maszynce i dodać do miski, tak samo postąpić ze stopionym masłem. Wszystko razem zmiksować na gładką masę.
Tortownicę wyłożyć herbatnikami (można użyć też biszkopcików). Masę przełożyć do tortownicy i piec przez około 60 minut w temperaturze 180 stopni.
Polałyśmy sernik roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą robiąc tzw. kleksy(można także stopić w normalnym garnuszku z odrobiną mleka bądź plasterkiem masła- żeby się nie przypaliła). Smacznego :)

3 komentarze:

  1. mniamciu! :) ale to musiało być pycha!
    herbatnik mam nadzieję, że nie był twardy i zmiękł.
    cóż to za kuchenne rewolucje! =)
    an.

    OdpowiedzUsuń
  2. witaj...powodzenia w kulinarnym blogowaniu..bardzo fajne przepisy zaprezentowałaś...już sobie wypatrzyłam tą Twoją brokułową zupkę, więc przy najbliższych zakupach muszę nabyć to zielone warzywko i będzie gotowanie...ps. podziwiam za cierpliwość przy robieniu kulek bounty...sama uwielbiam ten typ batonika..już kiedyś przymierzałam się do ich zrobienia..ale potem dieta..i kolejna dieta..he he i jakoś pomysł nie przeszedł do fazy realizacji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam!wyszedł pyszny:) dziękuje za wspaniały przepis:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń